Kom i tvivl – samtale om kunst og politik

Lokale Zen 1 kl. 14.15 – 15:30

Mød Christian Lollike i samtale med journalist Jes Stein Pedersen. Christian Lollike er dramatiker, instruktør og leder af Sort/Hvid scenen. Ved indgangen står Kom i tvivl og Christian Lollike har netop skabt scenekunst, der skaber debat om aktuelle politiske tabuer. Nogle synes, at han er en provokatør, der søger sensationen. Men har det ikke været nødvendig ..”på et tidspunkt, hvor det meste dramatik handlede om to mennesker, der sad i en sofa og forsøgte at løse deres parforhold,« har Christian Lollike forklaret. Og der er blevet skabt teater om terrorister, nynazister og flygtninge. Krigsveteraner har optrådt med den kongelige ballet. Mange forskellige kunstformer har været i spil: opera, gadeteater og happenings som Dukkepartiet.

Dukkepartiet er et kunstnerisk, politisk parti, der bruger kunst som platform til at arbejde med politisk klima og politisk kultur med det erklærede mål “at udstille tomheden for derigennem at genstarte demokratiet.”